Edouard Vuillard
Edouard Vuillard's Oil Paintings
Edouard Vuillard Museum
November 11, 1868-June 21, 1940. French painter.

About Us
email

90,680 paintings total now
Toll Free: 1-877-240-4507

  
  

Edouard Vuillard.org, welcome & enjoy!
Edouard Vuillard.org
 

NUVOLONE, Panfilo
Still-life with Peaches ag

ID: 08370

NUVOLONE, Panfilo Still-life with Peaches ag
Go Back!



NUVOLONE, Panfilo Still-life with Peaches ag


Go Back!


 

NUVOLONE, Panfilo

Italian painter, Lombard school (1581-1651) After studying with Giovanni Battista Trotti, he moved to Milan, where he is recorded in 1610. The influence of Trotti and of late Cremonese Mannerism is evident in his first known work, SS Nicholas and Costanza Adoring a Miraculous Image of the Virgin (1607; Can?nica d'Adda, S Giovanni Evangelista). In his paintings of scenes from the Life of Samson (1610-14; Milan, S Angelo, Cappella Sansoni) Nuvolone moved away from Trotti, exaggerating the size of the figures and defining form with an academic clarity reminiscent of the contemporary art of Camillo Procaccini. There followed, shortly after the work in S Angelo, frescoes of the Coronation of the Virgin and other scenes in the presbytery of S Maria della Passione in Milan, and, in 1614, a lunette of the Angel Announcing to Mary her Approaching Death for S Domenico, Cremona (Cremona, Mus. Civ. Ala Ponzone). In 1620 he painted the Coronation of the Virgin for the Swiss parish church in Milan (in situ). Still tied stylistically to the earlier work in S Maria della Passione, this demonstrates the difficulty Nuvolone experienced in breaking with the late Mannerism of Giovanni Paolo Lomazzo, Giuseppe Meda (d 1599) and Ambrogio Figino and in adapting to new trends in 17th-century Milanese painting. His Virgin and Child with Two Saints (1624; Milan, S Eustorgio), featuring stiff figures and inflated Mannerist drapery with its metallic folds, indicates continued contact with Procaccini. In the same year he was employed in the decoration of the Collegiata di Appiano Gentile, where he painted two scenes from the Life of St Stephen and a Virgin and Child with SS Anthony and Victor. He continued to produce a vast number of repetitive religious works, yet these are less interesting than his still-life paintings, generally of fruit stands with peaches and grapes presented symmetrically against dark backgrounds.  Related Paintings of NUVOLONE, Panfilo :. | Vaqueros roping horses in a corral | Portrait of Louis XV of France | Daedalus and Icarus | Bather | Le christ et I'ame chretienne (df02) |
Related Artists:
Marie Wiegmann
painted Mrs. Carl vom Rath in 1866
STROZZI, Bernardo
Italian Baroque Era Painter, 1581-ca.1644
j. h. scheffel
Wismar 1690 - Västerås 1786 J.H. Scheffel kom från en borgasläkt i Wismar, en nordtysk stad som på 1600-talets införlivats med Sverige. Om Scheffels läroår vet man ingenting utöver uppgiften i en gammal biografi att han studerade till målare i Berlin, Paris och Brabant. Scheffel dök upp i Stockholm år 1723. Uppenbarligen samarbetade han först med David von Krafft. Efter dennes död 1724 grundade Scheffel, då redan fullärd porträttör, sin egen atelj??. Ett av de första uppdragen, porträttet av borgmästare Bergstedts unga dotter, ledde till ett lyckligt och av en riklig hemgift åtföljt äktenskap med fröken Bergstedt. Scheffel samlade redan tidigt kring sig en trogen kundkrets bland adeln och det förmögna borgarskapet. Han behöll sin framgångsrika position från 1720-talet till 1760-talet. Någon ledande hovmålare eller mest gynnad societetsmålare i Stockholm var Scheffel aldrig. Hans stadiga popularitet som pålitlig och kompetent porträttmålare rubbades emellertid inte av modets växlingar, ty han hade förmågan att smidigt följa de nya strömningarna utan att pruta på sin karga och förnuftiga konstnärliga egenart. Scheffels porträtt visar sällan prov på pretentiösa barockgester eller affekterad romantisk tillgjordhet. Hans personåtergivning var utfunderad och konstaterande. I hans digra produktion ingår stela rutinarbeten, men i bästa fall är hans målningar karaktärsstudier som bygger på en stark vision. Hans målningsteknik var kompetent men anspråkslös: i helheten fäster man uppmärksamhet vid mänskobilden, inte vid utförandet. När Scheffel i 75-årsåldern som pensionerad drog sig tillbaka för att tillbringa tiden med sin familj var han en rask och förmögen gammal herre. Han uppnådde den för tiden ovanligt höga åldern av 91 år, enligt dottersonen till följd av sitt glada och jämna humör, sina ordentliga levnadsvanor och en till åldern anpassad flit och motion .






Edouard Vuillard
All the Edouard Vuillard's Oil Paintings




Supported by oil paintings and picture frames 



Copyright Reserved